ملکی

بهترین وکیل تنظیم سند در کرج 1402 ⚖️ الزام به انتقال سند رسمی

برای رسیدگی به دعاوی تنظیم سند، انتقال سند و یا ایجاد الزام برای تنظیم آن بهتر است با بهترین وکیل تنظیم سند کرج در تماس باشید. برای مشاوره تخصصی و دریافت زمان ملاقات با ما در تماس باشید.

وکیل امیر صادقی زاده بهترین وکیل کرج

موسسه وکالت و مشاوره حقوقی صادقی‌زاده

  • شماره ثبت: 16
  • سال تاسیس: 1385
  • دانش آموخته دکترای حقوق خصوصی

بخشی از همکاریهای ما:

5/5 - (1 امتیاز)

امیرصادقی زاده-وکیل تنظیم سند رسمی در کرج

تنظیم سند رسمی در زمانی معنا میابد که عقدی که ایجاد مالکیت کند، بین طرفین منعقد شود. به این نحو که مثلا فردی به موجب مبایعه نامه عادی ملکی را از شخصی بخرد یا شخصی به عنوان مصالح، (صلح کننده) مال خود را به دیگری به عنوان متصالح ( صلح شونده)،صلح کند .دراین بین باید دلیل اثباتی مانند سندعادی در کارباشد، تا شخص ذینفع، در دعوی تنظیم سند رسمی، بتواند دعوی الزام به انتقال سند رسمی را علیه متعهد، طرح نماید.

یا فرض کنید که شخصی به موجب مبایعه نامه عادی ملکی را خریداری کرده است، اما فروشنده نسبت به انتقال سند رسمی ملک امتناع می کند. در این خصوص می بایست دعوی الزام به تنظیم سند رسمی مطرح کرد.

وکیل تنظیم سند رسمی در کرج
وکیل تنظیم سند رسمی در کرج

نقش وکیل در تنظیم سند

این عادی ترین حالت دعوی الزام به تنظیم سند رسمی است. اما گاهی دعوی الزام به تنظیم سندرسمی از پیچیدگی های برخوردار میشود که نیازمند بهره گیری از دانش وکیل تنظیم سند رسمی در کرج است. چرا که وکیل تنظیم سند یا وکیل الزام به تنظیم سند می تواند چگونگی طرح دعوی، در مورد ملکی که گواهی پایان کارصادر نشده است یا ملکی که هنوز صورتمجلس تفکیکی آن صادر نشده است را به شما ارائه دهد.

بدیهی است که نحوه طرح دعوی در مورد ملکی که گواهی پایان کارشهرداری برای آن صادر شده، و ملکی که چنین گواهی ندارد متفاوت است. رسیدگی به دعاوی ملکی را به بهترین وکیل ملکی کرج بسپارید.

نکته مهم دیگری که باید بدان پرداخت این است که اگرشخصی با سند عادی ملکش را به شخص دیگری منتقل کند، و آن شخص به دیگری منتقل کند؛ در دعوی الزام به تنظیم سند رسمی می بایست کلیه افراد ناقل ومنتقل الیه (خریداروفروشنده) در دادخواست به عنوان خوانده قید شوند. وگرنه دادگاه قرار عدم استماع دعوی صادرمیکند.

علت این است که دادگاه باید کلیه نقل وانتقالات را بررسی کند و تشخیص دهد اعمال حقوقی (خرید وفروش) به شیوه صحیح قانونی انجام شده است.

در این باره ماده 190 قانون مدنی ایران قابل توجه است.

دعاوی تنظیم سند املاک وقفی

گاهی از اوقات عرصه ملک، وقفی است یعنی عرصه، موقوفه است. به این معنی که شخصی، ملک خود مثلا یک قطعه زمین را واقع در شهر کرج وقف امورخیریه کرده است.در این حالت توصیه می شود متولی وقف و نیز اداره اوقاف و امورخیریه خوانده دعوی قرار گیرد.

وکیل تنظیم سند کرج
وکیل تنظیم سند کرج

البته برخی براین باورند که نیازی به خوانده قراردادن اشخاص یاد شده در زمانی که قرار است اعیان عرصه ایجاد شود نیست. ملاحظه میشود چه قدر مشورت با وکیل تنظیم سند رسمی در کرج میتواند ضروری باشد.

گاهی شخصی در زمان حیات خود، ملکی را به موجب مبایعه نامه یا صلح نامه عادی به دیگری منتقل می کند اما فوت می کند. در این حالت منتقل الیه (یعنی شخصی که مال به او منتقل شده است) می بایست دعوی الزام به انتقال سند رسمی را به طرفیت ورثه فروشنده طرح کند.

اگر در حین رسیدگی، فروشنده فوت کند دادگاه قرار توقف رسیدگی صادرمی کند. آنگاه خریدار است که می بایست نسبت به ارائه گواهی حصروراثت فروشنده اقدام کند.

اگر دربین ورثه ی فروشنده، شخص صغیری درمیان باشد و وی ولی قهری نداشته باشد، می بایست دادستان عمومی و انقلاب را نیز طرف دعوی قرار داد. البته این درشرایطی است که مال موضوع دعوی غیرمنقول است. مثل آپارتمان، زمین و از این دست.

چرا انتقال سند رسمی اهمیت دارد؟

وکیل تنظیم سند یا وکیل الزام به تنظیم سند اینگونه پاسخ می دهد که برابر ماده 22 قانون ثبت اسناد، دولت کسی را مالک می شناسد که ملک به نام او ثبت رسمی شده باشد.

سند رسمی داشتن یا نداشتن یک ملک در ارزش قیمی ملک اثرگذار است. اینکه شخصی مالک ملکی به صورت رسمی باشد این نتیجه را می دهد که شخصی نمی تواند مالکیت وی را از وی بگیرد.

این گفته یک اصل است اما ممکن است درشرایط خاصی سند رسمی اعتبار قانونی خود را با حکم دادگاه از دست بدهد.

وکیل الزام به تنظیم سند در کرج
وکیل الزام به تنظیم سند در کرج

یکی از مزایای دیگر سندرسمی این است که هرکس قصد داشته باشد مالکیت مالک را مخدوش کند قانون از او حمایت میکند وحکم به خلع ید صادرمی کند.

اگر شخصی با سندعادی مالک ملکی شود وشخص دیگری بدون اذن واجازه مالک، ملک را تصرف کند او نمی تواند دعوی خلع ید را طرح کند اما اگر سند رسمی در دست مالک باشد با آن می تواند نسبت به طرح دعوی خلع ید اقدام کند.

ملاحظه میشود چه قدر داشتن سند رسمی مهم است واز آن مهمتر مشورت با وکیل تنظیم سند رسمی در کرج، وکیل تنظیم سند یا وکیل الزام به تنظیم سند که دراینباره میتوان اقدام کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا